2020. április 23., csütörtök

Előkészületek

Az első gondolat az volt, hogy csak a legkedvesebb növényeimből hozok magammal max 4-5 fajtát. Aztán nem tudtam eldönteni, hogy melyik legyen az a 4-5, mert a legtöbb virágomat valakihez vagy valamihez kötöm. A lista bővült.... évelő virágok, fűszernövények, örökzöldek, fák, bokrok (utóbbiak gondolata elsőre vadnak tűnt).
Igyekeztem figyelembe venni a terasz Ny-i, Ény-i tájolását is. Ez azt jelenti, hogy a (hosszabb) Ny-i oldala egész délután meleg, napos, a (rövidebb) Ény-i oldala pedig jó pár fokkal hüvősebb és árnyékosabb. Így azt gondoltam, hogy ezekkel az adottságokkal elég sok növénynek meg fogom találni a megfelelő zugot. Azonban már a legelső alkalommal is nagyon szelesnek tűnt, mostanra pedig kiderült, hogy csaknem az egész terasz kifejezetten huzatos. Télen viharos, fagyos szelek tépázták a bokrokat. Mindenképpen látnom kell egy teljes évet, hogy kitapasztaljam melyik növény hol érzi majd jól magát. Illetve az életciklusuk és a harmónia miatt is fogom változtatni a helyüket.
A balkon modern stílusa és színvilága meghatározta, hogy nagy szürke műanyag virágládákat választottam beültetésre. Valamiért azt gondoltam, 4 elég is lesz. Nem lett. Mostanra már számtalan kicsi, nagy, kerek, négyszögletes, 3 ágú emeletes, sőt nem csak szürke cserepem is van - a változatosság gyönyörködtet.
Virágföld is sok fogyott. A nagyszékelyi föld sajnos nem alkalmas cserép beültetésre, ahhoz túl kötött, agyagos. Tudom, mert próbáltam az ottani teraszon. Általános virágföldet használtam, egyedül a savanyú talajt igénylő két-három növény kapott számára megfelelőt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése